Sida 1 av 1
Lyfta i en ny lackad motor?? olika lösningar?
Postat: 13 jun 2012 18:36
av smasken
Hej jag har tänkt att lyfta i min motor men vill inte förstöra färgen på den så har ni några enkla lösningar på hur ni brukar lyfta motor?
MVH: Mats
Re: Lyfta i en ny lackad motor?? olika lösningar?
Postat: 13 jun 2012 22:06
av VinylKnaster
Jag brukar använda silkeshandskar när jag lyfter och tänk på att lyfta med benen och inte med ryggen.
Skämt åsido så använd en motorlyft som lyfter högt och bra och om du är riktigt rädd om färgen så vira in motor o växellåda i ett lakan eller något men det bästa är om du har 2 st som riktar in det medans någon annan sköter lyften.
Re: Lyfta i en ny lackad motor?? olika lösningar?
Postat: 13 jun 2012 22:45
av The Judge
Ska du ha bilen i vardagsrummet?
Om du använder en motorlyft i stället för att kasta i motorn så går det säkert bra, även utan lakan?
Undvik öl kvällen före och samma dag, bara........efteråt går bra.
Re: Lyfta i en ny lackad motor?? olika lösningar?
Postat: 15 jun 2012 00:02
av VinylKnaster
The Judge skrev: Undvik öl kvällen före och samma dag, bara........efteråt går bra.
+1 på den!

Re: Lyfta i en ny lackad motor?? olika lösningar?
Postat: 15 jun 2012 01:18
av catalina69
har du möjligheten att lyfta bort hel fronten så underlättar det ju något enormt att hänga i en motor. då behöver du ju inte lyfta så inih****** högt =)
Re: Lyfta i en ny lackad motor?? olika lösningar?
Postat: 24 jun 2012 21:36
av smasken
Den ramla i perfekt
