Sida 6 av 6

Re: diverse problem med motor och tändning

Postat: 13 maj 2015 17:50
av gto66
Peje skrev: Är det en pansarvagn eller en Scania?
Haha. Varken eller, volvo viking ser du väll !

Re: diverse problem med motor och tändning

Postat: 14 maj 2015 21:15
av gto66
Ja nu är bilen uppstartad och kamaxeln inkörd..

Kan ju säga att så bra denna motor gick nu . Har den aldrig gjort under mina år som ägare iaf. Känns tryggt att det börjar bli nån ordning på motorn äntligen.

Mvh :geek:

Re: diverse problem med motor och tändning

Postat: 15 maj 2015 10:17
av Burningbird
Gött då! :D

Re: diverse problem med motor och tändning

Postat: 03 jun 2015 21:04
av gto66
Måste ju tacka er som kommit med tips å trix :) nu har jag gjort ett par med bilen å motorn går som en ren dröm om man jämför med det andra ihop plocket, startar å går mjukt å fint, men sen kom nästa problem, startmotorn orkar inte dra runt motorn när motorn blitt varm, men det håller jag på å löser nu iaf, det är snart ett minne blott de med ;) .. saknas dock en bra förgasare, men det kommer det med en vacker dag.
Nu återstår bara en besiktning och se om bilen håller sommaren ut .

Tackar för alla svar och tips återigen :)

Mvh Niklas :geek: