En sak jag får skämmas över är att fördelarlocket satt löst efter min kamdrevs kontroll vilket innebär att jag provkört ett par ggr (även med wot) samt kört till en bilträff 2 mil bort och hem med ett löst lock
Hade 6 graders förtändning efter jag drog åt locket, så jag ökade till 9.
Inte helt nöjd med fuggen än!
Provade att öppna idle by-pass hålen (då jag insåg att mina stigarrör är öppnade till närmare .037" än .035") från .08" till .1" efter att jag läst denna (igen!)
http://www.highperformancepontiac.com/t ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilen dom tunar är ju inte månvarv ifrån min, den har t.om manuell låda
Fick också varvtalshöjning när jag lossade en vakuumplugg från baksidan av fuggen.
efter den modifikationen vart det 3 1/2 varv på blandskruvarna istället för 2 1/4 som det var innan.
Med #72 munstycken och #45 nålar fick jag dom gyllene 50-60 varven vid tipp-in @ 2200rpm.
Har tyvärr inte hunnit provköra efter tipp-in testet, men på papper så verkar jag ha hittat rätt.......bara inte munstyckena ställer till det vid wot nu, i sånt fall måste jag köpa #47 nålar.
Och i ärlighetens namn börjar jag bli liiiiiite less på att tuna förgasare, men då jag är lite störd och MÅSTE ha en så bra inställd förgasare som möjligt för att njuta fullt ut vid åkturerna.