Sida 2 av 2
Re: Vad ska lagerspelet va??
Postat: 24 jan 2014 18:05
av Gpgurra
Ska mäta lite sen när jag kmr ner te garaget

Re: Vad ska lagerspelet va??
Postat: 24 jan 2014 18:12
av Burningbird
Du har alltså Total Seal ringar och 4.15" i borr. File fit ringar måste alltid slipas till rätt gap. Här har du Total Seals rekommendationer på ringgap:
http://www.totalseal.com/TechPage.aspx#trTSFA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vad ska lagerspelet va??
Postat: 25 jan 2014 17:19
av Gpgurra
Jag har ju keith black kolvar och Eagel H-profil stakar med glidbultar.. Är det vanligt att kolvbulten går trögt igenom vevstaken? (Får använda gummiklubba)
Har provat att polera upp ytorna och gjort helt rent, smörjt ett tunt lager olja men detta hjälper knappt..
Re: Vad ska lagerspelet va??
Postat: 25 jan 2014 18:06
av zappafan
Ska gå "trycka" dit med tummen....
Re: Vad ska lagerspelet va??
Postat: 25 jan 2014 18:23
av Gpgurra
Och vad gör jag om det inte går?

Kan väll inte direkt använda sandpapper?

Re: Vad ska lagerspelet va??
Postat: 25 jan 2014 18:26
av Burningbird
Lämna in på motorfirma som kan hona om bussningen i lilländan på stakarna så du får rätt spel mot kolvbultarna.
Re: Vad ska lagerspelet va??
Postat: 25 jan 2014 18:33
av Gpgurra
De skumma är att jag kunde trycka in den med tummen på 1 av 3 som jag provade??

Re: Vad ska lagerspelet va??
Postat: 25 jan 2014 18:46
av Gpgurra
Jag har en liten honare på jobbet som är till för att hona huvudbromscylindrar, Inte bara att köra jävligt försiktigt med den då?

Tror inte det e mkt alls som ska till, får ju igenom dem men inte med tummen, håller jag staken i näven och knackar med gummihammaren så kmr den ju sakta igenom..
Re: Vad ska lagerspelet va??
Postat: 25 jan 2014 19:29
av Gpgurra
Hittade felet!! För kallt i garaget

La stakarna framför värmaren så de blev ljumna o då gick de fint

Re: Vad ska lagerspelet va??
Postat: 25 jan 2014 23:34
av Peje
Gpgurra skrev:Jag har en liten honare på jobbet som är till för att hona huvudbromscylindrar, Inte bara att köra jävligt försiktigt med den då?

Tror inte det e mkt alls som ska till, får ju igenom dem men inte med tummen, håller jag staken i näven och knackar med gummihammaren så kmr den ju sakta igenom..
Fan,det måste ha gjort ganska ont..
Re: Vad ska lagerspelet va??
Postat: 26 jan 2014 01:32
av Gpgurra
HAHAHAHA!! Oojaa svullen, gul o blå blev den

Gillar hårda tag jag!!
