Sida 2 av 3

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 30 jul 2013 19:09
av gto66
VinylKnaster skrev:Kolla om du har bottenstocken som är 1" den skall klara en del, min M20 är en sådan.
Jag lämande in min förra rasade låda till en kille som renoverade muncies i Landvetter. Han bytte min trasiga mot en nyrenoverad + 5000:-
Kan koll aom jag hittar hans nummer någonstans.

Går det att lägga i alla växlar? Annars kan det va som på min att hela bottenstocken föskjutits åt ett håll.

nummrena på lådan skall sitta här http://www.camaros.org/images/pages/dec ... e_code.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Lameller och tryckplatta kan du köpa från typ norrlands custom mot lite kraftigare grejer.

Jag har en 12 bults bakaxel till A-body som jag tror är från 68 till salu.
just nu tillåter ingenting till ekonomin. bruksbilen är paj så jag tar mig inte till jobbet. den andra gamla slitvargen likaså och nu GTOn också.

lär få ordning på bruksbilen först så får jag fixa allt jäkla skit i vinter på GTOn.

ja jag får i alla växlar. dock tycker jag det är svårare att få i 3an och 4an nu mot vad det har gjort .
får kanske ta å slänga upp automaten tills man har råd att renovera manuella lådan å sätta dit igen kanske.

vad vill du ha för den axeln ? diffad ? utväxling ?

// Mizzy :geek:

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 30 jul 2013 21:07
av gto66
P7H16 var lådan märkt med ..

Vad är då detta för låda ?

// Mizzy :geek:

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 30 jul 2013 21:21
av Peje
Se sidan 1.
Men okey:

P= Muncie
7=1967
H= Augusti
16= 16:e dagen i månaden

Men det skall finnas en slutbokstav: A=M20 B= M21 C=M22

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 30 jul 2013 22:13
av gto66
Peje skrev:Se sidan 1.
Men okey:

P= Muncie
7=1967
H= Augusti
16= 16:e dagen i månaden

Men det skall finnas en slutbokstav: A=M20 B= M21 C=M22
Var ju inte det förstår du, just därför jag lade upp nummret som stod där i hopp om att nån skulle lösa mitt problem, för någon slutbokstav finnes ej :/

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 30 jul 2013 22:44
av Peje
Är dessa nr det som finns? Ingen ID bricka?
Gå in på "Muncie Identification",kanske bilder finns som visar skillnader?

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 30 jul 2013 22:58
av Peje
H=Juni
Finns det något "casting nr" på lådan?

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 31 jul 2013 07:25
av gto66
Peje skrev:Är dessa nr det som finns? Ingen ID bricka?
Gå in på "Muncie Identification",kanske bilder finns som visar skillnader?
Peje skrev:H=Juni
Finns det något "casting nr" på lådan?
det nr finns sen 2 andra också som jag har sett, ska leta reda på dom andra i eftermiddag.
någon ID bricka har jag inte sett ännu.

får kolla upp lite mera idag när jag får upp bilen i luften, så trångt att lägga sig under bilen på grusplan nu .

// Mizzy :geek:

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 31 jul 2013 11:59
av Peje
Ja,kolla med lupp överallt.Ibland kan en stansning vara väldigt svag.Vi väntar spänt..

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 31 jul 2013 13:48
av gto66
Det är OOOOLIIDLIGT spännande som peter harryson skulle ha sagt :D

// Mizzy :geek:

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 31 jul 2013 14:09
av Peje
Ha-ha,ja det är ooooootroligt spännande!

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 01 aug 2013 17:31
av gto66
3885010

3088336

3884685

Är nummrena jag finner på lådan.

// Mizzy :geek:

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 01 aug 2013 17:48
av Peje
http://www.5speeds.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 02 aug 2013 07:57
av gto66
3884685 Cover issued with "584" tail stud type shift shafts

Casting: 3885010 Years: 1965 - 1967 Ratios: M20 2.52 1st , M21 2.20 1st, M22 2.20 1st

3885010 1966 -1967 1" Bore Patent Number


hittar inget om 3088336 nummret ..

någon som kan hjälpa mig angående detta ?

// Mizzy :geek:

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 02 aug 2013 09:16
av Lejon
Google?
Verkar vara ett patent nr.

http://www.c3vr.com/vrforums/message215311.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 10" bakaxel. fundering?

Postat: 02 aug 2013 09:45
av gto66
Jag har googlat, men min svengelska är inte den bästa tyvärr, så jag begriper mig inte på allt som skrivs .

har inte lisat ut än vad det är för låda heller. bli väl att ta av locket å räkna å mäta förmodlar jag .

// Mizzy :geek: