Re: förtändning 400 smog motor
Postat: 17 jun 2013 08:24
någon som har nån aning om detta ?
Inofficiellt community för Pontiac i Sverige, här snackar vi Firebird, Trans Am, GTO med mera!
https://pontiacforum.se/
The Judge skrev:Jag skulle göra ett komptest på motorn.
Driftvarm, nyladdat startbatteri, alla stift ur, plus till tändspolen bortkopplad, spjällen vidöppna.
Sedan skulle jag ta bort fördelarlock och rotor för att inspektera och ev. smörja vikter och fjädrar till centrifugalregleringen.