Annons
JR Wheels fälgar hittar du hos L-M-R.se

D port vs Round port

1
Hej är tvungen att köpa nya toppar så det får bli aluminium jag har alltid haft motorer med D port och dom är ju hel enkelt för jävliga att skruva med (mitten bultarna) med headers så vad jag undrar är om någon har erfarenhet av round port toppar om det är mer utrymme vid mitten portarna måste så klart ha nya headers då ja vet.Såg på Summits hemsida att dom hade Headers till Pontiac med endast tre rör där mitten portarna gick till samma rör är det bara skit eller kan det vara något att ha. Hoppas någon kan ge mig ett bra svar på dessa frågor.
Annons

Re: D port vs Round port

3
Rundportstopparna togs fram av Pontiac p.g.a. önskemål från race-folket just för att lättare kunna använda headers och få ut den sista hästkraften vid 6000 varv.
Om bilen inte ska bo på stripen rekommenderas original (eller repro) gjutjärns"headers", finns till både D-port och O-portstoppar. Mulligare ljud och man slipper byta packningar stup i kvarten.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
Pontiacservice
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/