Annons

Jordfel?

1
Min blinker fungerar höger sida men och i bland på vänster när ljusomkopplaren är av, men inte alls när ljuset är på.
Höger körriktningsvisare lyser hela tiden vänster lite svagt.
Ljusomkopplren är bytt.

Är detta jordfel? Hur många jordpunkter finns det? jord jag har hittat är 1 vid bagaget 2 st vid framlysena och stora jordflätan.
eller är det kortet bakom instrumenten eller är det blinkersbrytaren i rattstången (det finns en spricka i de)
Jag håller på att bli galen.
Tacksam för svar
Annons

Re: Jordfel?

5
skulle tippa på att du har jordfel nånstanns mellan spaken och där kablarna delar sig fram-bak eftersom du har samma fel i båda ändar vanligtvis en jordkabel med dålig kontakt

skaffa en service manual för din bil om du inte har en, där hittar du bra elscheman som är guldvärda vid sånna här bekymmer
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

Re: Jordfel?

6
Jag har exakt detta problem själv.
Någon som vet vad felet kan vara?
Jag har letat som en galning efter jordpunkter men jag måste ha missat någon.
Hur gick det för trådskaparen?

Jag vet, det är en svingammal tråd, men jag börjar bli lite desperat...

Re: Jordfel?

7
Normalt har väl motorn minst tre jordpunkter mot chassiet har jag för mig. En fläta vid var topp och en på höger sida mot blocket. Nu vet jag som sgt inte hur det ser ut på en 71a men nått som kan vara lurigt är jordningen av instrumentklustret. På äldre bilar jordas det genom ett stag som ibland blir rosteigt och ger dålig kontakt eller så är det helt enkelt borttaget.