Annons
Annons

Re: 389 motor

2
Ska du bygga en bil endast för dragracing så finns det dock mycket man kan göra för att anpassa motor och bil till en viss kamaxel.
Alternativet är att välja en kamaxel som är anpassad till motorn och bilen som den är.

17 sidor med inlägg om 292H kammen!

http://forums.maxperformanceinc.com/for ... query=292h

Jag skulle nog sikta på en kam med mer LSA, runt 114°, och minst 10° mer duration på ut än in (jag behåller gärna kolvar och stakar inuti blocket).
För mycket dynamisk kompression har gjort bojsänken av månget block...
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
Pontiacservice
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: 389 motor

3
The Judge skrev: 26 nov 2019 22:45 Ska du bygga en bil endast för dragracing så finns det dock mycket man kan göra för att anpassa motor och bil till en viss kamaxel.
Alternativet är att välja en kamaxel som är anpassad till motorn och bilen som den är.

17 sidor med inlägg om 292H kammen!

http://forums.maxperformanceinc.com/for ... query=292h

Jag skulle nog sikta på en kam med mer LSA, runt 114°, och minst 10° mer duration på ut än in (jag behåller gärna kolvar och stakar inuti blocket).
För mycket dynamisk kompression har gjort bojsänken av månget block...
Har inga tankar att bygga efter det receptet utan motorn finns redan med den combon som jag är erbjuden att köpa.
GTO66