Hej Pontiac folk.
Är det någon som kan hjälpa mej med hur allt vacuum ska dras på en 389
med carter 4 port.
Annons
Re: Vacuum
2Ingen som vet detta gäller enbonneville -66 skrev: 03 aug 2019 22:59 Hej Pontiac folk.
Är det någon som kan hjälpa mej med hur allt vacuum ska dras på en 389
med carter 4 port.
Bonneville-66!!
Re: Vacuum
3Beror lite på vilken utrustning bilen har AC etc. eller om det är en Kalifornien-modell.
Framför förgasaren har du två 3/8" anslutningar som ska kopplas till ett Y och sen ska en 3/8" slang gå från denna bak till PCV-ventilen som sitter i lyftarplåten under insuget.
Sen har du bromsservoslangen och slangen från fördelarens vakuumförställning som ska samsas om en nippel som sitter skruvad baktill på förgasaren.
Har du en dashpot till gasreglaget ska den kopplas till den ihåliga pinnskruven som håller förgasaren.
Vill minnas att AC-bilar har luftspjällreglagen kopplade till ytterligare en ihålig pinnskruv som håller förgasaren.
Hoppas detta hjälper en aning.
Framför förgasaren har du två 3/8" anslutningar som ska kopplas till ett Y och sen ska en 3/8" slang gå från denna bak till PCV-ventilen som sitter i lyftarplåten under insuget.
Sen har du bromsservoslangen och slangen från fördelarens vakuumförställning som ska samsas om en nippel som sitter skruvad baktill på förgasaren.
Har du en dashpot till gasreglaget ska den kopplas till den ihåliga pinnskruven som håller förgasaren.
Vill minnas att AC-bilar har luftspjällreglagen kopplade till ytterligare en ihålig pinnskruv som håller förgasaren.
Hoppas detta hjälper en aning.
Re: Vacuum
51966 Pontiac 389 m.fl. avsedda för Kalifornien använde luftpump, A.I.R.-systemet, för avgasrening.
Detta system trycker in luft i avgasportarna för fullständigare förbränning.
De har även en slutet vevhusventilation med luftväxlingen i luftrenaren i stället för i oljepåfyllningslocket, en särskild tändkurva och egen förgasare med spjällskruv för tomgång och styrd av spjällen anslutning för vakuumförställningen.
Detta system trycker in luft i avgasportarna för fullständigare förbränning.
De har även en slutet vevhusventilation med luftväxlingen i luftrenaren i stället för i oljepåfyllningslocket, en särskild tändkurva och egen förgasare med spjällskruv för tomgång och styrd av spjällen anslutning för vakuumförställningen.