Annons

Pontiac Summer Meet - 2016

1
Bild

En bilträff i all enkelhet för alla som åker Pontiac.

Träffen äger rum på Laxå Flygfält kl. 10-16 lördagen den 2 juli, 2016.

Ta med din Pontiac, en fikakorg och ett glatt humör. Har du reservdelar till Pontiac så fyll gärna bakluckan med grejer och sälj det du inte behöver.

Eftersom gratis är gott kommer det inte att kosta något att delta men vi kommer att ta upp en frivillig avgift för att täcka upp kostnaderna för hyran av flygfältet.

Bjud gärna in dina Pontiacvänner.

Mer information kommer senare
1963 Grand Prix - 2001-13 - Såld
1966 Bonneville Station Wagon - 2013-16 - Såld
1966 Bonneville 4-Door Hardtop - 2016-20 - Såld
Annons

Re: Pontiac Summer Meet - 2016

8
Jag skickade det här mailet till Kungen för några månader sen:

"Hej! Härmed inbjuds någon representant för Kungahuset, förslagsvis Kung Carl Gustaf eller Prins Carl Philip då de oss veterligen har det största motorintresset i Kungafamiljen, att närvara på "Pontiac Summer Meet", den 2 juli 2016.
Anledningen till inbjudan är enkel. Vi känner till att Kungen har en Pontiac GTO i Hovstallet och få av oss Pontiacentusiaster har haft förmånen att se Kungens bil och vi hoppas att bilen kan närvara, även om inte Kungen eller Prinsen kan närvara.

Evenemanget äger rum på Laxå flygfält. Det kommer att vara en ideell bilträff i all enkelhet, utan vinstsyfte, med fri entré för deltagarna.
2016 års upplaga av detta evenemang håller vi särskilt för att uppmärksamma och högtidlighålla att Pontiac firar 90 år som bilmärke.
Med hopp om svar.
Högaktningsfullt,
Anders Hjelm
Pontiac Classics of Sweden"

Tyvärr blev svaret följande:

"Tack så mycket för ditt vänliga mail. Vi har nu föredragit din inbjudan för Kungen och Prins Carl Philip.
På grund av andra inbokade engagemang den 2 juli så har de tyvärr ingen möjlighet att närvara vid Pontiac Summer Meet.
Kungen har även bett mig meddela att ett utlån av hans Pontiac GTO inte heller är möjligt.

Med vänlig hälsning,
och lycka till med evenemanget!
Johan Olsen
Hovkanslist
H.M. Konungens Hovmarskalksämbete"

Så vi får klara oss utan Kungens GTO på Pontiac Summer Meet men jag hoppas att så många som möjligt av er vill komma och visa sina bilar
1963 Grand Prix - 2001-13 - Såld
1966 Bonneville Station Wagon - 2013-16 - Såld
1966 Bonneville 4-Door Hardtop - 2016-20 - Såld