Annons
Annons

Re: Pontiac GTO - 1966

152
Besiktning gjord. Gick väl sådär. Lite småfel här å där.
värst är väl att det har gått av 2-3 Pinnbultar höger bak till fälgarna så fick lov att dra hem åbäket på trailer ...

Jaha. Det är en dag imorgon å ..

//Niklas
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

153
Har varit dålig på upptadering om denna skapelse..

gör en kort recension.

Ny kam, Summit 2801 gjorde verkligen underverk i maskineriet, blev som en helt ny motor, mycket mera ork , ska bara byta ut förgasaren när tid finnes.

Nytt garage har jag fått också, så nu har jag bilen i källaren i ett litet varm garage,köpte ny kåk med garage, det är trångt, men det går att göra lättare skruvningar på bilen.

Nya bakskärmar har hittats och investerats så hade väl förhoppningar på att få iväg bilen för byte av dom åtminstone !

Fälgarna jag fick på breddar för mycket utåt, får lov att köra med 8-9 kg i hijackarna om det ska gå att åka utan att skära sönder däcken, så håller väl på å letar efter nå andra 15" fräna fälgar så får man se vart dessa Slotmaggor tar vägen.. lite tråkgit men sånt som händer.

// Niklas
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

154
gto66 skrev:Besiktning gjord. Gick väl sådär. Lite småfel här å där.
värst är väl att det har gått av 2-3 Pinnbultar höger bak till fälgarna så fick lov att dra hem åbäket på trailer ...

Jaha. Det är en dag imorgon å ..

//Niklas
glömde tillägga att besiktningen därpå så blev det blankt papper ;)
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

156
Burningbird skrev:Kul att det går framåt! Lite smidigare att ha ett varmgarage när man skruvar med bilen. Skoj att kammen funkade bra också, ska snart lyfta i min 350 med 2801-kam i Firebirden.

ja det underlättar lite när man kan gå ner i källarn nån timme å göra underverk ;)

ja,jag kan starkt rekommendera 2801 kammen till motorer med lite lägre komp ! ska till å plana av topparna till nästa säsong så man kommer upp till 300 hk iaf så är jag nöjd ett tag till med den motorn, tänkte försöka mig på att bygga en motor vid sidan av, nån trevlig 400 eller om man kommer över något bra 455 ämne å plocka ut 450-500 hk :)

men tack för tipset av kammen BrinnFågel, gjorde verkligen susen i maskineriet :)

// Niklas
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

158
Liten uppdatering :)

2 st plåtfälgar är skickade på breddning. Får dom vilken dag som helst :)

Ett stycke Rochester gasare beställd och kommer under veckan !!! Ser fram emot den pjäsen :D så jag får sälja cheva förgasaren :@

Har haft problem med fördelaren som jag skrev en tråd om i motor länkarna.
Har aldrig fått nån riktig ordning på den, hittade 2 större fel. Satt en Slangbit på stoppinnen till viktplattan så den demonterades, fick fortfarande ingen bukt med tändkurvan så jag tog ur fördelaren igen och såg att vikterna lade sig mot varandra och förhindrade stoppinnen till viktplattan att gå till sitt hemläge. Plockade bort vikterna och slipade till dem, och VOILA ! Tändkurvan fungerar som den ska. Så nu väntar jag bara på förgasaren så kanske drivlinan fungerar som den ska innan det blir plåtarbete till vintern :)

/ Niklas
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

159
liten uppdate.

Rockorkestern sitter monterad nu :D skall investera i en ny fördelare nu bara då den som sitter där verkar vara enbart massa hokus pokus med,låter som en K-pist, centrifugerar ut alldeles för snabbt, trodde jag hade fått bukt med den, men den bara jävlas :( ...

fått på "nya" fälgarna också 15x5" 205/65R15 breda fram och 15x8" 255/60R15 breda bak , ser inte lika trevligt ut som med maggorna, men skall målas om i svart och leta igen ett par hundskålar ;)

Bild


Bild


lite ful avgasslut , skall bli annat senare. enbart tillfälligt.
och antingen få på ett par fjädrar från en AC bil fram för att bli högre ELLER så blir det att sänka den nån tum fram, inte bestämt mig ännu , känns som att den kommer se busigare ut både hög bak och fram, men kan ta fel.
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

162
Sitter redline radialer? på min kärra och visst går det åka på dom men kör du över 70 så kan du inte njuta av naturen då din koncentration till 100% krävs för att styra bilen..... Nu behöver väl hjulupphängninen en översyn men ändå... Ska det va redline köp moderna däck typ Diamondback.

Re: Pontiac GTO - 1966

163
nää pojkar, nå redline däck kommer det inte bli av, blir åt det mer busigare stuket med HOOSIER front runners måhända, å nå billigt skit bak för det lär väl ska svarvas däck när motorn hoppar igång som den ska antar jag ;)
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

164
Hej, nu har det stått stilla onödigt länge med det här projektet, men nu senaste veckan har det hänt lite grejor.
Modifierat hjulhusen så jag fick in 275/60r15 däck inne i hjulhuset ;D , och för någon dag sedan fick jag mig en ny fördelare av Kent, monterat ihop den och skulle starta upp och ställa in det igår kväll, fick nöta fram lite soppa i 15 sek, bilen startade till, i samma sekund som bilen startar ser jag en stråle som sprutar på garageväggen , stänger av, inser att det sprungit läck på bensinslangen , å naturligtvis har man ingen ny slang i rätt dimension hemma ...
Så idag blir det ny slang och filter å ett nytt test :) // Niklas :geek:
GTO66