Sida 1 av 1

389 motor

Postat: 26 nov 2019 09:23
av gto66
389 0.30 borr
Portade 12 toppar
Comp cam 292h kamaxel
Funderar lite, vad tror ni en sån pjäs ger i hästkrafter på ett ungefär?

Re: 389 motor

Postat: 26 nov 2019 22:45
av The Judge
Ska du bygga en bil endast för dragracing så finns det dock mycket man kan göra för att anpassa motor och bil till en viss kamaxel.
Alternativet är att välja en kamaxel som är anpassad till motorn och bilen som den är.

17 sidor med inlägg om 292H kammen!

http://forums.maxperformanceinc.com/for ... query=292h

Jag skulle nog sikta på en kam med mer LSA, runt 114°, och minst 10° mer duration på ut än in (jag behåller gärna kolvar och stakar inuti blocket).
För mycket dynamisk kompression har gjort bojsänken av månget block...

Re: 389 motor

Postat: 28 nov 2019 21:33
av gto66
The Judge skrev: 26 nov 2019 22:45 Ska du bygga en bil endast för dragracing så finns det dock mycket man kan göra för att anpassa motor och bil till en viss kamaxel.
Alternativet är att välja en kamaxel som är anpassad till motorn och bilen som den är.

17 sidor med inlägg om 292H kammen!

http://forums.maxperformanceinc.com/for ... query=292h

Jag skulle nog sikta på en kam med mer LSA, runt 114°, och minst 10° mer duration på ut än in (jag behåller gärna kolvar och stakar inuti blocket).
För mycket dynamisk kompression har gjort bojsänken av månget block...
Har inga tankar att bygga efter det receptet utan motorn finns redan med den combon som jag är erbjuden att köpa.