Ang. 428 HO?
Postat: 14 aug 2019 21:42
Hej!
Är långt ifrån klar med mitt motorbygge, men...
Sitter och läser och undrar lite vad min motor skulle få för hästkrafter/vrid.
Finns ju lite olika versioner av 428, men den "värsta" versionen på motorn är på 390hk och kan kallas för "428 HO".
Specifikationerna är bl.a:
"068" kam
2.11/1.77 toppar (16?)
"HP" grenrör
Sen lite lite "lull-lull" som kromade ventilkåpor etc.
Nu har ju jag:
428 -69 2-bult
Borrad 0.30
Summit 2802 (snarlik en "744")
Pontiac 13 (2.11/177)
Headers
3.42 utväxling
TH400
Standard converter
Insug, förgasare samt fördelare är inget utöver det vanliga...
* 9799068 Q-Jet insug
* Q-Jet 800cfm, bestyckad av The Judge enligt mina specifikationer
* Fördelare från en Pontiac 455 (standard med brytarspetsar. Även den av The Judge.)
Jag BÖR ju ha minst 390hk jag också? Eller något som jag missat? Kanske mina toppar är sämre än dom som satt på en 428 med 390hk original?
Är långt ifrån klar med mitt motorbygge, men...
Sitter och läser och undrar lite vad min motor skulle få för hästkrafter/vrid.
Finns ju lite olika versioner av 428, men den "värsta" versionen på motorn är på 390hk och kan kallas för "428 HO".
Specifikationerna är bl.a:
"068" kam
2.11/1.77 toppar (16?)
"HP" grenrör
Sen lite lite "lull-lull" som kromade ventilkåpor etc.
Nu har ju jag:
428 -69 2-bult
Borrad 0.30
Summit 2802 (snarlik en "744")
Pontiac 13 (2.11/177)
Headers
3.42 utväxling
TH400
Standard converter
Insug, förgasare samt fördelare är inget utöver det vanliga...
* 9799068 Q-Jet insug
* Q-Jet 800cfm, bestyckad av The Judge enligt mina specifikationer
* Fördelare från en Pontiac 455 (standard med brytarspetsar. Även den av The Judge.)
Jag BÖR ju ha minst 390hk jag också? Eller något som jag missat? Kanske mina toppar är sämre än dom som satt på en 428 med 390hk original?