Annons

ECM och CCC till Turbo Trans AM -81, felsökning saknad gnista

1
Jag har en -81 TTA, ganska nyinköpt och som jag själv inte rört ngt på .De verkar som om jag saknar CCC modul, men ECM modulen verkar sitta där. Jag saknar gnista (bilen startar ej), och kom så långt i felsökningen som att ECM inte har spänning mellan K och F-pinnarna i ECM kontakten. Bra så, då får man leta mellan tändningslås och ECM kontakt står det, men jag är fan osäker på om ECM används ens. Det är en del andra lösa kontaktstycken i mittkonsolen runt ECM som jag tror hör tll CCC, bla tre st lösa kontaktstycken som har motstånd kopplade i sig (som man kan göra med airbagkontakter ni vet), och jag tror som sagt att dessa hört till CCC, och kanske lurar ECM att CCC fortfarande finns?

Om någon känner att de har lite kunskap av att felsöka tändning på en ECM/CCC Pontiac, och kanske vet var man hittar information på hur man gör en CCC bypass eller liknande såsom de verkar ha gjort på min bil (länkar?), så vore jag oerhört tacksam. Jag har uppförsbacke nu, både mentalt OCH bokstavligt för att få in bilen i garaget, och skulle uppskatta råd här i tråd eller på telefon: 0701-849844

Jag kan maila bilder till intresserad

/Per, Spånga
Annons