Annons

Start problem...

1
Blir ett ganska långt inlägg, ber om ursäkt för de...

Efter inkörningen, som f.ö gick bra, tog jag ner varvet och skulle kolla tändning men då stog den cirka 50-60 grader före, som att den stog ett halv varv fel. Borde man inte hört att den missat två cylindrar? Nåväl... ställde om den och dubbelkollade allt men då startade den inte alls.

Misstänkte tändningen så dubbelkollade igen så 1an är i tändläge, rotorn pekar mot förarplatsen, tändkabelföljden är korrekt,
2 strålar kommer från acc pumpen, tändspolen har 1.6 ohm mellan + och - , 9,8k ohm mellan mitten posten och +.

Dock har jag bara 4v på kabeln till + på tändspolen med nyckeln i run/läge 1 på tändlåset, kan tändlåset ha gett sig? Ska tydligen va ett nos.

Hur mäter man upp och verifierar att den är schyst?

Glad midsommar på er!