Annons
Annons

Re: Th 400

2
Du har möjligen för högt tomgångsvarv i P och N beroende på att förgasaren är för magert kalibrerad i tomgång/lågfartskretsen eller/och att du har en vakuumläcka i nån slang, ventil eller packning.

600-650 varv med växeln ilagd (A/T) är lagom och vakuum på runt 16-17 tum per kvicksilver (in/hg), då bör det inte bli högre än 800 i neutral med 19-20 in/hg.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Th 400

3
The Judge skrev:Du har möjligen för högt tomgångsvarv i P och N beroende på att förgasaren är för magert kalibrerad i tomgång/lågfartskretsen eller/och att du har en vakuumläcka i nån slang, ventil eller packning.

600-650 varv med växeln ilagd (A/T) är lagom och vakuum på runt 16-17 tum per kvicksilver (in/hg), då bör det inte bli högre än 800 i neutral med 19-20 in/hg.
Var kopplar man in vacumätaren bäst på förgasaren tacksam för hjälp ny på det här


Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk