Undrar varför växellådan hugger när man lägger i d o R fungerar bra annars byta olja o filter den liksom smäller i tacksam för tips
Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Annons
Re: Th 400
2Du har möjligen för högt tomgångsvarv i P och N beroende på att förgasaren är för magert kalibrerad i tomgång/lågfartskretsen eller/och att du har en vakuumläcka i nån slang, ventil eller packning.
600-650 varv med växeln ilagd (A/T) är lagom och vakuum på runt 16-17 tum per kvicksilver (in/hg), då bör det inte bli högre än 800 i neutral med 19-20 in/hg.
600-650 varv med växeln ilagd (A/T) är lagom och vakuum på runt 16-17 tum per kvicksilver (in/hg), då bör det inte bli högre än 800 i neutral med 19-20 in/hg.
Re: Th 400
3Var kopplar man in vacumätaren bäst på förgasaren tacksam för hjälp ny på det härThe Judge skrev:Du har möjligen för högt tomgångsvarv i P och N beroende på att förgasaren är för magert kalibrerad i tomgång/lågfartskretsen eller/och att du har en vakuumläcka i nån slang, ventil eller packning.
600-650 varv med växeln ilagd (A/T) är lagom och vakuum på runt 16-17 tum per kvicksilver (in/hg), då bör det inte bli högre än 800 i neutral med 19-20 in/hg.
Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Re: Th 400
5Tack för hjälpenThe Judge skrev:Enklast vore att sätta ett T-rör och dela på uttaget till vakuum-modulatorn på lådan.
Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk