Annons

Kamaxel 350

1
Håller på med en 350 motor! Bilen har dåligt vacum och tomgången sjunker väldigt mycke när man lägger i växel. Började kolla lite, satt ett torker2 insug. Jag bytte till 4port orginal insug i hopp om att få bättre tomgång, blev något bättre. Kan väl konstatera att kammen inte alls passar maskiner där vacum behövs, och behöver alltså byta kam för att få jämt tomgång med bra vacum och ej sjunker vid ilagd växel. Tändning är 100%. Har fått upp ögon för en Comp cam high energy kamaxel Grind Number: 260H

vill ha bra vrid och kraft från början, bilen är endast för cruising men vill ha lite härligare ljud utan att tappa tomgångsfall eller vacum.

Har ni andra tips på kam?
Pontiac 60 cab
Bonneville 65 cab
Annons

Re: Kamaxel 350

3
Tack AndersF!

260H slipningen är avsedd för en lågkompad Ch**a 454 med 3.73 i bakaxeln.
Således ett uselt val till en Pontiac 350.
(Vilket de allra flesta kamaxlar till Pontiac V8 från CC är). Det handlar om LSA och när insläppsventilen stänger.

Jag skulle satsa på en Melling SPC4 (Pontiac 066) finns även som CS641 från FederalMogul.
Med 3.23 eller högre numerisk utväxling skulle en Melling SPC5 (mycket lik Pontiac 067) ge mer morr på högre varv.
Med 3.55 och uppåt en MellingSPC7 (Pontiac 068).
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Kamaxel 350

4
Tack för svar! Då skippar vi den. 066 kammen är det många som rekommenderar har väldigt låga lyft i jämförelse med eftermarknads?men även summit racings egna kam 2800 vad tror man om den?
Jag har inga problem med förgasaren :D Men kan erkänna att judge har gjort förgasare åt mig tidigare.
Pontiac 60 cab
Bonneville 65 cab

Re: Kamaxel 350

5
Jag har kollat in vad jag har för toppar och kommer fram till att det är "94" toppar står 94 i mittersta avgasportarna. Kanske kan hjälpa till vid val av kam, motorn är renoverad och misstänker högre komp än original. Vad har dessa orginal i kompförhållande? Skulle en 066 kam vara optimalt till en 350 med 94 toppar något högre komp och ett 4-port Ho insug?. Vill gärna ha lite värre ljud på tomgång men samtidigt bra vacum och bra tomgång överlag. Är det 066 eller sum-2800 eller någon annan?
Pontiac 60 cab
Bonneville 65 cab