Annons

Givare

1
Hallo!
På min importerade 67:a Firebird, med 326:a har någon monterat tre mätare (temp, volt och tryck)
Kan jag ta väck givaren för oljetrycket vid filtret och sätta dit ett standard med ett stift och återansluta kabeln så jag får lampan istället för mätaren?
(Och är det korrekt att ha tryckgivaren där)
Sen lika med vattentempen, ta väck den eftermonterade och montera en för elkabeln istället, samt vad det ska vara för givare om man tar väck pluggen brevid fördelaren, står helt still..elker är det där man kan sätta tryckgivaren istället för vid filtret?
Ha en go dag!
Bild
Annons

Re: Givare

2
Japp, original oljetryckskontakt, STMPS-15 sitter på oljefilteradaptern, dit går en mörkblå kabel.
Är man nyfiken så kan man ta bort pluggen och sätta en mekanisk oljetrycksmätare invid fördelaren.
Tempgivaren heter STMTS-15 och dit leds en grön kabel från original motorhärva.

Hoppas detta hjälper en aning.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
Pontiacservice
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Givare

5
Tack tack!
Försöker återställa motorn till originalutförande o få bort allt ”lull lull” som monterats, varpå alla extra mätare istället för fabrikens originalgivare, bara som att hitta en original kylfläktskåpa istället för en chromad eftermarknads pryl tog sin tid :)

Re: Givare

6
Hallo!
Av ren nyfikenhet, vad fyller den andra kontakten på tempgivaren för funktion?
Inte R som den gröna ska till utan det andra stiftet.
Samt om någon vet vilket som är korrekt kylarlock?
Ska det vara ett på 15lbs eller vad är original?
Med vänlig hälsning
Jonas

Re: Givare

7
TS-15 terminal R sluter vid 246 - 266°F och terminal G öppnar vid 129 - 93°F
TS-25 terminal R sluter vid 246 - 266°F .

Jag valde TS-25 till min 1966 Tripower GTO då jag inte fann nåt behov av terminal G.

Och japp, 15 lb är korrekt för kylarlocket. En korrekt reproduktion av RC-15 är GOODMARK GMK404030657.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
Pontiacservice
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/