Annons

Problem med tändningslås

1
Halloj alla pontiac vänner

Mitt tändningslås har bråkat en tid ( skickar ingen signal till startmotorn ) och idag tänkte jag byta ut det mot ett mot ett nytt men det funkade inte så bra :shock:

Problem nr 1 : Bakstycket på det nya har 7 st kontakter mot mitt som bara har 6 kontakter. Det nya kontaktstycket har GRD-1 och GRD-2 mitt gamla har bara GRD , vilket antagligen inte är hela världen men varför är det så ? Själva kontaktsycket ser ut att passa på båda bakstyckerna ;)
Problem nr 2 : Det nya tändningslåset ser inte ut som mitt gamla. Låset sitter ju som i en cylinder och utsidan på denna är gängad för att man skall kunna skruva fast den på instrumentbrädan , den nya är gängad ca 2,5 cm medans den gamla bara 7 mm. Sen så sitter den som små " stopp pinnar/styrningar " som på den nya mäter ca 5 mm mot 2,5 cm på den gamla :shock: . Detta medför att låset sticker ut en bra bit utanför instumentbrädan :( Bifogar en bild så det blir lite lättare å förstå ;)

Låset som jag har fått tag på skall tydligen vara en nos del och på kartongen står det: 500-LS-410, Kontaktstycke tänd.lås med låsc, 29948.

Någon som vet vart jag får tag i ett som passar min bil eller vågar jag plocka isär mitt gamla ?

Mvh Brolin
Bilagor