Annons

byta till skivbromsar

1
Hej jag har en 68 GTO som hade trumm bromsar utan servo . Jag har bytt till skivbromsar fram förra året , GM s original men med original huvudbromscylinder. Vill ha lite mera bromseffekt så jag har nu införskaffat en servoklocka Delco morain. Min fråga är kan man använda samma tryckstång ( stången som går in i huvudbroms cylindern) eller skiljer dom i längd?
Glad påsk på er allihopa!!!!
Annons

Re: byta till skivbromsar

2
Enligt dom böcker jag har är det olika huvudcylindrar både om du köpt ett original renoverat 4-kolvs system eller renoverat 1-kolvs system till 69-, nytillverkade 1-kolvs kan jag inte svara för... jämfört med original med trummor.

Har du köpt ett nytillverkat system borde det framgå av innehållsförteckningen vilken huvudcylinder du skall använda. Så gör det iallafall i dom system jag säljer... nu är ju dom jag säljer kanske inte dom billigaste på marknaden... men ger köparen lite bättre information.


Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

Re: byta till skivbromsar

3
Hej, jag har nyss köpt en GTO -68 och är ny här. Tänkte låna tråden lite.
Bilen jag köpte har fått skivbromsar i bak och påbörjat i fram. Jag fick med skivor med nav och enkolvsok. Skivan/navet passar inte på spindeln jag har.
Och oket och skivan verkar vara till en Firebird -70.

Vad är bäst att göra, jag har inga trummor att sätta dit, och känns dumt när det sitter komplett skiv-set i bak redan.

mvh/Daniel