Annons
Annons

Re: Pontiac Summer Meet 18/7

22
Snygga bilder Anders! Kul att så många kom och roligt med variation av både nytt och gammalt! Många riktigt fina bilar 8-) Hoppas att det här kan bli en återkommande träff, med lite mer planering kan vi nog hitta ett lite bättre ställe till nästa år ;)
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

Re: Pontiac Summer Meet 18/7

24
Tack till intiativtagarna för denna lilla trevliga märkesträff.
Valde dock att ta sovmorgon och mötte istället upp i Borensberg.

Ett tjugotal bilar var helt okej för en nystartad och relativt oannonserad träff,
som dessutom hade konkurrens av ett flertal stora träffar den här dan.

Jag var nöjd när jag for hem efter att ha kollat in bilarna och pratat Pontiac med några stycken.
1963 Grand Prix - 2001-13 - Såld
1966 Bonneville Station Wagon - 2013-16 - Såld
1966 Bonneville 4-Door Hardtop - 2016-20 - Såld

Re: Pontiac Summer Meet 18/7

26
grandprix63 skrev:Tack till intiativtagarna för denna lilla trevliga märkesträff.
Valde dock att ta sovmorgon och mötte istället upp i Borensberg.

Ett tjugotal bilar var helt okej för en nystartad och relativt oannonserad träff,
som dessutom hade konkurrens av ett flertal stora träffar den här dan.

Jag var nöjd när jag for hem efter att ha kollat in bilarna och pratat Pontiac med några stycken.
Först och främst ett tack till alla ni som kom och gjorde träffen till vad den blev.
Jag är mycket nöjd med uppslutningen med tanke på att vi endast i början använde pontiacforum.se som kanal.
Vi fick ju hjälp av dig(grandprix63) sista veckan med "marknadsföring" på FB.
Tack!
Vi som drog igång detta tror på en fortsättning så förhoppningsvis ses vi även nästa år.
Och jag vill tacka Peje och Burningbird som började arbetet med denna träff.
Med vänlig hälsning
Håkan
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

Re: Pontiac Summer Meet 18/7

27
Jag kan bara instämma med alla tidigare talare, det var en trevlig träff. Det var fina småvägar vi åkte när vi i samlad trupp körde från Jägarvallen till Borensberg. Tur med vädret hade vi ju också.
1969 Pontiac Firebird 400
1966 Chevrolet Corvair Monza

Re: Pontiac Summer Meet 18/7

28
Ett STORT TACK till alla som kom! Väldigt bra för första gången.Grusplanen blev man väl inte upphetsad av men den räckte ju till.Vi hoppas att vi har sått ett frö till nästa år då vi ser ut en annan plats.Höjdaren är dock att åka tillsammans på småvägar och folk vi mötte såg glada ut och gjorde tummen upp.Jag och Catta lämnade Stockholm med spöregn men vädret lagom till träffen blev ju kanon.Till nästa år lägger vi ut träffen på fler forum/sidor,många ville åka men visste inte om detta.Val av region gjordes men hänsyn till Lennart och Jill som har "All Pontiac Day" på höstkanten runt Stockholm.Återigen,tack alla och väl mött nästa år. Peje

Re: Pontiac Summer Meet 18/7

29
Ett annat frö om en Pontiacträff nästa år har jag redan sått, då jag för en tid sen kom på att Pontiac som märke firar 90 år.
En bekant har tillgång till Laxå flygfält och har där några gånger kört "Back to Basics"-träffarna. Jag lade fram förslaget till honom och
han är heltänd på idén att få till en renodlad märkesträff och med hjälp av fler Pontiacentusiaster borde det väl gå att få till något.

Det är väl i stort sett bara att komma överens om ett lämpligt datum, gärna under sommaren och spåna vidare utifrån det.

Vad tror sällskapet här på Pontiaforum om valet av plats? Laxå är ju relativt centralt
1963 Grand Prix - 2001-13 - Såld
1966 Bonneville Station Wagon - 2013-16 - Såld
1966 Bonneville 4-Door Hardtop - 2016-20 - Såld

Re: Pontiac Summer Meet 18/7

30
Back to Basic låter väldigt intressant.Dock är det lagt väldigt tidigt,9:e maj och vi vet ju hur kallt det kan vara i Sverige på våren.Men jag välkommnar alla ideèr och kreativa tankar.En person beklagade sig hur vi kunde lägga träffen igår då den krockade med Wheels and Wings.Det är omöjligt att lägga en träff idag som inte krockar med annat, är flertalet träffar varje helg.Man får helt enkelt välja vad som passar och är intressant.