Annons

Daekimporten.dk

1
Är det någon som har handlat hos dom? Hittar bara gamla recensioner om att dom inte är bra.

Funderar på 9X17 till min Firebird men sen är det ju däck frågan. Vilken storlek ska man ha, vill inte ha låg profil för det passar inte en amerikansk sportbil.

Så ni gamla rävar, vad kör ni med för size?
Annons

Re: Daekimporten.dk

3
17 tum på en Firebird innebär ganska låg profil på däcken, jag hade 255/45-17 på min Lemans tidigare men
dom såldes till förmån för 15" rally II, 8" bak och 7" fram.

Däcken är 255/60 och 235/60, jag är supernöjd med bytet till plåtisar.

Re: Daekimporten.dk

7
Jag mailade, gick inte att beställa direkt från hemsidan. Fick sätta in pengar på detta konto innan dom skickar. Var lite strul då dom fick för sig att jag skulle ha däck också så dom ville ha mer pengar och då ringde jag upp dom och sa inga däck. Betalade förra tisdagen och på onsdagen fick jag bekräftat att pengarna hade kommit in. Ringde på onsdagen och sa att jag inte skulle ha däck. Okej sa dom. På fredagen mailade jag och frågade om dom hade skickats men då sa dom att däcken skulle monteras på måndag men jag skulle inte ha däck fick jag förklara en gång till och då skulle fälgarna skickas på måndag . Vi får se om det dyker upp något.

Beställde fälgar, muttrar och kåpor. Misstänker att jag bara kommer att få fälgar.

Re: Daekimporten.dk

10
BAN-ONE skrev:Jag mailade, gick inte att beställa direkt från hemsidan. Fick sätta in pengar på detta konto innan dom skickar. Var lite strul då dom fick för sig att jag skulle ha däck också så dom ville ha mer pengar och då ringde jag upp dom och sa inga däck. Betalade förra tisdagen och på onsdagen fick jag bekräftat att pengarna hade kommit in. Ringde på onsdagen och sa att jag inte skulle ha däck. Okej sa dom. På fredagen mailade jag och frågade om dom hade skickats men då sa dom att däcken skulle monteras på måndag men jag skulle inte ha däck fick jag förklara en gång till och då skulle fälgarna skickas på måndag . Vi får se om det dyker upp något.

Beställde fälgar, muttrar och kåpor. Misstänker att jag bara kommer att få fälgar.
"Däremot hittade jag ingen som sålde rätt dim på däck så tog 255/45-17."

Det verkar osäkert om du beställt däck eller inte till fälgarna.

Bara intresserad av hur det gick till slut......
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
Pontiacservice
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Daekimporten.dk

13
BAN-ONE skrev:Jag mailade, gick inte att beställa direkt från hemsidan. Fick sätta in pengar på detta konto innan dom skickar. Var lite strul då dom fick för sig att jag skulle ha däck också så dom ville ha mer pengar och då ringde jag upp dom och sa inga däck. Betalade förra tisdagen och på onsdagen fick jag bekräftat att pengarna hade kommit in. Ringde på onsdagen och sa att jag inte skulle ha däck. Okej sa dom. På fredagen mailade jag och frågade om dom hade skickats men då sa dom att däcken skulle monteras på måndag men jag skulle inte ha däck fick jag förklara en gång till och då skulle fälgarna skickas på måndag . Vi får se om det dyker upp något.

Beställde fälgar, muttrar och kåpor. Misstänker att jag bara kommer att få fälgar.
Ok. Blir spännande o följa. Beställer nog fram mot vårkanten.
Meddela gärna hur du upplever kvaliteten på fälgarna.

Re: Daekimporten.dk

14
Fälgarna trillade in idag och muttrar/kåpor var med men en fälg var det en liten skada på, ej transport skada utan den måste har uppstått på fabriken.
Mailade DI med bilder på märkena och dom skulle skicka en ny fälg men hade inga på lager tyvärr.
Står YearOne på kartongerna men även made in china. Ringde och frågade vart mina däck höll hus och dom kommer måndag :(
Vill ju provmontera idag!!!