Annons

GTO 67 bilen går att starta med växel i "AUTO" tips

1
Dax för första bes. Har lite problem med att bilen går att strata med växel i. Har hittat felet vilket är att dom tvinnat ihop dom lila kablarna på växel väljaren. Antar att dom skall sitta på något stift på själva väljaren men hittar ingenstans där det fattas kablar. Googlat på bilder på nätet men hittar inget som hjälper mig. så har ni någon info som ev skulle hjälpa mig?

Bilen är en 67 GTO med Th 400 låda. Husrt växelväljare "His and Hers"
Annons

Re: GTO 67 bilen går att starta med växel i "AUTO" tips

3
Tackar Håkan men den sitter där. Det är 4 st stift på den 2st för Jord samt 2st gör 2gröna kablar skulle tro att dom är backljus, det finns ingen ingång på den för dom Lila kablarna. På dom lila kablarna är det stift med hål i som om dom skulle skruvas fast någonstans men i så fall vart ? Sökt flera kvällar nu utan att hitta vart dessa lila kablar skall vara anslutna. tar man sär dom startar inte bilen och lägger man ihop dom starar den så det är just dom som är problemet.

Re: GTO 67 bilen går att starta med växel i "AUTO" tips

5
Du ska inte ha några jordkablar på kontakten då ju kontakten öppnar och stänger kretsarna. Vet inte om neutralens stift är dom främre eller bakre men det kan du ju mäta dig fram till. Original sitter ju sladdarna i ett kontaktstycke för att man inta ska kunna montera fel. I vilket fall som helst skall du ha 2 gröna till backljusen på det ena paret och dom 2 lila på det andra.
Hoppas du förstår hur jag menar och hoppas kontakten är hel annars borde tidigare ägare ju inte tvinnat ihop sladdarna.
Jag kan fixa en bild på kontakten men inte förrän om 1 vecka då jag har semester nu.

Mvh
Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se