Annons

Re: Forumet uppdaterat till senaste versionen

16
Kent, såg att denna inställning verkar ha funnits sedan start, får du inte upp något alternativ om att radera tråden? Det står att de registrerade användarna kan radera inlägg, vilket även borde innebära trådar. Men jag vet inte om en annan inställning står över och åsidosätter den funktionen.

Gör annars så att alla ni som vill radera en tråd/trådar i köp/sälj skickar PM med en lista på dem.
Annons

Re: Forumet uppdaterat till senaste versionen

17
Något har också hänt i denna avdelning ganska nyligt.
Tidigare kunde man ta bort sitt inlägg här så länge det var det sista men nu går inte det heller.
Jag tog själv bort mitt sista inlägg för inte så länge sedan och redigerade mitt föregående.
Förut var problemet endast i sälj och köpavdelningarna.
Är inte den troligaste anledningen att någon med behörighet har råkat ändra något?
Tror inte att den som tillverkat forumet inte har funktionen med att man själv ska kunna ta bort inlägg när det finns överallt annars.

Ser nu att jag kan ta bort mitt sista inlägg här så det är kanske lagt in en tidsspärr för radering.
Originallitteratur hittar man på http://www.hortlund.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Forumet uppdaterat till senaste versionen

19
Jag tror att jag äntligen har klurat ut vad som är fel i grundinställningarna och som gör att man inte kan ta bort inlägg.
Det står ju längst ner när man är inloggad att man kan ta bort meddelanden och ändå går det inte utom en kort tid efter att man gjort ett inlägg.
Det måste finnas en funktion där administratören av forumet kan separat ställa in alternativ för hur länge man ska kunna ta bort ett inlägg.

Vill man nu ta bort egna inlägg går det faktiskt om man längst ner på sidan klickar på "Knuffa upp tråden" och sedan den är uppknuffad registreras den tydligen som ny och ta bort-krysset visas för ett tag. Nu kan man då klicka på krysset och inlägget tas bort. Jag har själv rensat bort flera gamla inaktuella annonser idag.

OBS! Man kan bara ta bort sitt inlägg om det är sist i tråden. Om någon lagt in ett senare inlägg är ta bort-funktionen blockerad. Detta är en av anledningarna till att man aldrig ska göra inlägg i andras sälj och köp-trådar. Har man frågor kan man skicka PM eller epost.
Originallitteratur hittar man på http://www.hortlund.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Forumet uppdaterat till senaste versionen

20
Hej Kent,

Hade glömt denna tråden, ursäkta.

Det finns en gräns på 15 minuter för radering, men jag trodde först att denna åsidosattes för inställningen för registrerade användare som kan ta bort sina inlägg, men det var tvärtom ser jag nu.

Vi kan göra så att man PM:ar.

Borttagning av inlägg i trådar med flera svar blir inte så bra då det blir för oregelbundet, det enda är i annonskategorin i så fall, men vi kan som sagt köra på att man skickar ett meddelande om detta vad gäller alla kategorier, det går jättebra att PM:a.

Re: Forumet uppdaterat till senaste versionen

21
Nu har möjligheten att knuffa upp en tråd försvunnit så att man inte längre kan ta bort egna annonser.

Upptäckte just att det endast går att knuffa upp en annons en gång.
Vill man behålla möjligheten att ta bort en annons måste man omgående ta bort annonsen sedan man knuffat upp den och sedan lägga in en ny likadan annons. Lite krångligt men verkar än så länge vara enda sättet att behålla möjligheten till att radera själv..

Du skriver att "Borttagning av inlägg i trådar med flera svar blir inte så bra då det blir för oregelbundet", och det kan väl stämma men det går fortfarande att redigera bort texten i sina egna inlägg i andras trådar. Så det har inget att göra med våra möjligheter att radera våra egna annonser.
Senast redigerad av Kent den 14 maj 2015 21:30, redigerad totalt 1 gånger.
Originallitteratur hittar man på http://www.hortlund.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Forumet uppdaterat till senaste versionen

22
Hej Kent,

Nej, ingenting har ändrats, det är som tidigare då du kunde knuffa upp en tråd om man vill göra den mer synlig, t ex. om man vill "bumpa tråden". Som sagt, inget har begränsats.

Redigering av inlägg ska vara öppet (med syftet att man kan göra tillägg och/eller ändra någonting som man råkat skriva fel) och om man önskar radera ett inlägg så är det inga problem att PM:a, alla är varmt välkomna att göra det oavsett vilken kategori det gäller, bara det inte är en större tråd där det blir svårläst utan just de inläggen.

Vänliga hälsningar