Annons
Annons

Re: Forumet uppdaterat till senaste versionen

2
Med anledning av att man tagit bort möjligheten att rätta och radera våra egna inlägg.

Jag har funderat lite och vill nog hävda att jag föredrar frihet under ansvar före toppstyrning och begränsning.

I skrivande stund har vi 10.224 inlägg och 1.890 trådar. Om någon skulle "surna" till och radera sina inlägg påverkar det mitt liv så lite att jag kan leva med det. Skulle någon viktig information ha försvunnit tror jag säkert att den skulle komma fram igen om jag ställde en ny fråga och på så sätt skulle det också medföra den positiva effekten att aktiviteten ökade på forumet.
Jag tycker inte heller att man ska förringa alla övriga tusentals inlägg och mena att de raderade var så viktiga att någon har lyckats förstöra forumet genom att stympa några trådar.

Tittade på Jagrullar och vårt eget forum och kan för mitt liv inte se att några raderingarna har förstört någons liv eller orsakat mänskligheten stora kunskapsförluster. Till och med Pontiacfolket verkar klara sig.

Givetvis ska forumet ha sina regler men de måste ändå brukas med eftertanke.

Min slutsats blir således att om någon tycker sig ha anledning att radera sina inlägg låt honom/henne göra det och låt oss alla andra fortsätta att kunna göra inlägg och göra det med den vetskapen att om vi senare hittar ett fel eller kommer på en ny omständighet ska vi kunna redigera våra inlägg utan att fråga om lov först.
Originallitteratur hittar man på http://www.hortlund.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Forumet uppdaterat till senaste versionen

7
Ja tiden går och man undrar om det arbetas på att man ska kunna ta bort egna inlägg så länge de inte är blockerade av andras inlägg?

Jag har flera annonser jag skulle vilja ta bort.
Det skulle vara så enkelt om man kunde göra det utan att behöva fråga om hjälp varje gång.
Annonserna skulle bli mycket överskådligare om folk hade möjligheten att ta bort sånt som inte är aktuellt längre.
Originallitteratur hittar man på http://www.hortlund.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Forumet uppdaterat till senaste versionen

12
Nej jag kan inte se något värde av att en såld vara ligger kvar och rör till det.
Det blir bara svårare med tiden att hitta annonser som gäller om det ligger kvar en massa inaktuella annonser.
Vem kan ha intresse av att följa prisutvecklingen på rostiga grenrör eller begagnade fälgar de senaste tio åren? Skulle någon mot förmodan ha den läggningen kan de väl bläddra i gamla motortidningar och sedan diskutera saken under rubriken "Övrigt".
Däremot tycker jag att det är bra att man inte har någon tidsgräns för annonser som ofta förekommer. Det händer ibland att jag kommer ihåg en sak som varit utannonserad tidigare men när jag försöker hitta den har någon övernitisk städtant varit framme.
Likaså när man annonserar ut saker som inte blir sålda och annonserna raderas ständigt efter en tid. Då orkar man till slut inte lägga upp annonserna igen och den dagen någon verkligen behöver något i den annonsen blir han utan.
Själv har jag, som jag sagt tidigare, flera annonser som jag själv vill kunna radera och jag har slutat lägga in nya annonser då jag tycker att det inte ser bra ut tillsammans med mina gamla inaktuella annonser.
Tragiskt nog finns det folk som gör meningslösa inlägg bara för att samla inläggspoäng och de kommer säkert att lämna kvar sina inlägg ändå men det är ett problem jag kan leva med bara jag kan och får sköta mitt.
Originallitteratur hittar man på http://www.hortlund.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Forumet uppdaterat till senaste versionen

14
En av anledningarna till att jag själv vill kunna radera mina inaktuella annonser är just därför att jag inte vill att folk ska ringa efter att det är sålt eller att jag fått tag på det jag söker.
Ditt förslag blir nästan någon slags omvänd SPAM effekt. Bara för att jag annonserar ska jag måsta ställa upp och agera kurator i framtiden för alla som har svårt att hitta delar.
Skulle jag av någon anledning vilja bli uppringd i framtiden låter jag naturligtvis någon lämplig annons ligga kvar.
Nej var nu snäll och gör det enkelt och smärtfritt för oss forumanvändare. Se till att vi själva kan radera våra annonser när vi själva vill som det också fungerar i de flesta andra forum.
Originallitteratur hittar man på http://www.hortlund.se" onclick="window.open(this.href);return false;