Annons

Tagit ut bilen ännu?

1
Hej på er.
Våren verkar på gång som det ser ut (inte snöfritt här än),men hur många av er har luftat bilen ännu.
Torrkörning i garaget räknas inte.
Själv kommer jag förmodligen åka upp till Ö-vik i slutet på april ev början på Maj för att hämta hem bilen.
Sen blir det åka av 8)
Annons

3
Tog ut bilen i går o, tvättade och luftade, bor i Ö-vik.
Herje

Bonnehill Garage
-71 TA ,455 HO, 4-speed manual
-60 Bonneville
-72 Grand Safari 455/TH400
-72 Buick Estate Wagon 455/TH400
-72 Riviera (thats Buick) 455/TH400
-78 Impala 305/TH350
-73 Cadillac Fleetwood series 75 472/TH400

4
sedan i torsdags hardet varit strålande väder i gävle. Mången bilar har börjat komma ut nu. Själv har jag ingen generator så det lär vänta en stund till. Visst lite slöhet har det varit för om man vill så är det bara att fixa en och sedan åka. Men i alla fall så har jag hört att det ska bli cruising i Gävle 10 maj. Och att de har tydligen lyssnat på alla klagomål som lämnats om just Gävle och deras cruisingar så nu kommer det att finnas cruisingvärdar mm och att det ska bli en mer organiserad show.

5
Hej på er.
Nu svarar jag på min egen fråga.
JAPP nu är bilen hemma. Har tvättat av vinter dammet och dammsugit och torkat rent invändigt.
Sen blev det inga nya fälgar på den,det blev en uppsättning option navkapslar med spinners istället.
I morgon blir det att ge sig på kromet.Vad anser ni vara bäst på krom?
Vanlig hederlig Autosol eller nått annat? Vissa säger att Autosol har en tendes att repa kromet.
Vad använder ni?
Janne

6
Autosol är ett polermedel som flygvapnet använde(r) till att putsa rutorna på planen med.
Att det står kromglans på förpackningen betyder INTE att det ska användas på krom utan det betyder att ytan man polerar, t.ex. glas, plast, lack blir blank som krom.
Om du använder det på krom så nöter du bort kromlagret.

Det enda som ska användas på krom är vanligt bilvax. (Obs! Ej polervax!)
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

7
Nytt år och bilen har fått kommit ut! Vi tog ut den i torsdags och har hunnit åkt en hel del redan. ( har hunnit tanka upp den tre gånger redan )... Vi får skylla på att långfredagen är lång!

9
Har bara vart ute några små svängar ännu men hade tänkt att åka till Nybro till helgen så det får väll bli första riktiga premiärturen för i år :D