Re: Pontiac GTO - 1966
Postat: 11 dec 2017 23:44
Inofficiellt community för Pontiac i Sverige, här snackar vi Firebird, Trans Am, GTO med mera!
https://pontiacforum.se/
Jag tror inte mina toppar ger så mycket mer än 400-450 hk ca vilket jag är rätt nöjd med. Diskuterat med en dragrace kille på jobbet å han ratade då gjutna veven direkt, han sa att det inte var något att rekommendera,men vill höra lite mer än bara från nån som håller på med race grejor. /NLemans 65 skrev:Både Eagle och Scat är ”instegs” grejer med ok kvalite. Hur mycket effekt tänkte du?
Det första räcker säkert uppåt 600 hk/600 ft/lbs. Skulle styra kit efter vad som krävs.
Har änvänt både eagle och Scat i budget byggen med bra resultat.
Har du något utlåtande av Eagels i-profils stålstakar ?.zappafan skrev:Veven är nog inga problem, stakarna brukar vara den svaga biten...
Ok får väl suga lite mer på den här karamellen.zappafan skrev:Är säkert bra, jag köpte H-stakar "no name" ,vägde exakt lika storände/lillände hela bunten, tror jag betalade 4000:- för alla 8....
(& en Ohio crankshaft, gjuten 2700:- )
Lemans 65 skrev:Behöver du stroka för den effekten?
Inga problem med gjuten vev speciellt inte med de effekterna.
Ja jag vet inte, har dålig koll på sånt där därför jag frågar runt litezappafan skrev:Hur ofta brukar veven gå på värre motorer? gissar det är nåt annat som fallerar, än att veven ger sig...
Ok, kitet med gjutveven funkar bra för det ändå.gto66 skrev:Lemans 65 skrev:Behöver du stroka för den effekten?
Inga problem med gjuten vev speciellt inte med de effekterna.
Det är en början, vet inte hur mycket jag kan plocka ut från topparna jag har just nu. Gissade bara på 400-450,vilket jag är rätt nöjd med sålänge,500-550 är väl mer dit jag vill när allt är klart, men då lär jag uppgradera låda och bakaxel också.