Annons
Annons

Re: Pontiac GTO - 1966

17
Föresten !

är det någon som sitter på en " how to" att få lite mer skjtuss i th400 lådan, tänkte på det där att man borrar upp några hål. tar väck nån fjäder å tar bort några kulor för att få lådan att växla lite hårdare ??
tyckte det var onödigt att köpa nån bok när det FÖRMODLIGEN lär sitta nån här på forumet som redan har gjort detta ett flertal gånger å kan tala om för mig hur man går till väga. finns det bilder är ju detta ätt jätte plus i kanten :)
// Niklas
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

18
en till fråga jag kom på. hur pass mycket ska man dra åt flexplattan på en 400 motor ?! ... ska nämnligen börja montera ihop lite grejor på bilen till helgen, så jag vet att jag får med mig rätt momentnyckel hem från jobbet på fredagen.

sen står frågan fortfarande kvar. hur man går tillväga för att ta bort kulor. borra hål och ta väck denna fjäder på 400:lådan, så man får lite mer skjuss i lådan, finns det nån tråd angående detta som förklarar och visar vart man ska borra och plocka bort kulor ?! ..


// Niklas :geek:
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

19
gto66 skrev:en till fråga jag kom på. hur pass mycket ska man dra åt flexplattan på en 400 motor ?! ... ska nämnligen börja montera ihop lite grejor på bilen till helgen, så jag vet att jag får med mig rätt momentnyckel hem från jobbet på fredagen.

sen står frågan fortfarande kvar. hur man går tillväga för att ta bort kulor. borra hål och ta väck denna fjäder på 400:lådan, så man får lite mer skjuss i lådan, finns det nån tråd angående detta som förklarar och visar vart man ska borra och plocka bort kulor ?! ..


// Niklas :geek:

jag fann hur pass mycket flexplattan ska dras :)


// Niklas :geek:
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

20
För Böveln !! glömt bort att visa hur kuggarna till utväxlingen ser ut ..

såg på dom förra bifogade bilderna att det syns litegrand iaf ..

Bild


fattas en del på det stora drevet. ser likadant ut på det lilla också. kan ta bättre bilder så får ni se mer exakt hur utväxlingen ser ut, om den kanske fortfarande är brukbar eller om det är skrotpris på grejorna.
// Niklas :geek:
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

27
tänkte uppdatera lite, har inte hänt så mycket, har försökt få ihop lite slantar efter jul och nyårsfirande som alltid brukar skena iväg å kosta multum...

nu ska vi se sa blinda signe till döve kurre...

lådan kommer skickas iväg på renovering i början av nästa vecka.
samt kommer det att förmodligen inhandlas en ford 9" att sätta under bilen ...

det var allt för denne gång, lite snålt, men alltid något ;)


// Niklas :geek:
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

28
Då var lådan ivägskickad på renovering igår, skulle få tillbaka den om ett par veckor, tiden räcker inte till när man har en gravid kvinna i huset .
han fick också ta med sig turbinen å kolla igenom den å se vad den var i för skick .

nu håller jag på å funderar bara vad man ska köpa för utväxling till den nya bakaxeln .. om man ska köra på en 8.5" GM axel med 3:42-3:55 eller köra på stort å köpa sig en ford 9" .. en ny ford 9" kostar ju nästan dubbelt så mycket som en nybyggd 8.5" men ford 9" är skottsäkert vad jag har förstått ..
börjar bli lite brådis att beställa hem grejorna å skruva ihop det innan knodden tittar ut för sen så blir det inte mycket garagetid för bilen :P

// Niklas :geek:
GTO66