Annons

Re: Tempest-68

61
Sådärja Hjulbulten är bytt passa fin fint tack HåkanS för bra service och snabb leverans nu är det "bara" besikta sen ut å åka

fått hem det mesta till min växellåda nu så det projektet ska fixas så fort tid finnes

motorbygget har hamnat på väntelistan då det kommit massa annat skit imellan så hoppas det lugnar ner sig med övriga sysslor så man får lite tid över för det åxo

kommer förmodligen bli en konvertering från trummor till skivor fram känns lite skönare att ha rejäla bromsar om man ska ha mer punch i motorn
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
Annons

Re: Tempest-68

62
En lite sen updatering på pre-season mek men bättre än inget alls

har 2 olika strutar till lådan den svarta är för BOP lådor och den andra för Cheva
Bild
i slutet av förra sommaren så ramlade min backspegel ner tror ej det är orginal då denna var limmad på framrutan, men provade diverse special lim för glas fick även nån super heavy duty modell av min svärfar som skulle funka på allt men utan framgång ,så av en händelse när man var på Biltema å strosa runt hitta jag detta lim tänkte de var värt ett försök iaf och jyyvlarns va det bet fast fint och det härdade på 5 min full härdning efter 2 timmar så inget krångel med fixering
Bild
Sen hade jag en känsla av att det bromsade mer bak än fram och jag gick igenom hela fram ändan förra sommaren med koll av belägg luftning osv så nu tänkte jag att jag tar en titt bak åxo innan bes
Finn 1 fel :)
Bild
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

Re: Tempest-68

64
Inte hänt så mycket för utom fortsatt grävande efter elfel till bromsljusen nu är felet lokaliserat till blinkers kontakten som The Judge tipsade on denna är glapp och behöver bytas
Bild
I övrigt så var jag till Persåkers och införskaffade mig en ny fin 11" Turbin annonserat stall 2200-2600 vilket borde funka fint till nya motorn
Bild
HåkanS har du sånna kontakter hemma? skulle behöva ha en senast på Fredag :o
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

Re: Tempest-68

65
stugan skrev:Byt plats på backarna kortare band frammåt. :o
De är bytta nu tur man tog en titt för bes :)
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241